Perakende ve E-Ticaret İstatistikleri 1

Perakende ve E-Ticaret İstatistikleri 1

2027 Yılına Kadar Perakende Alışverişlerin %23'ünün İnternet Üzerinden Gerçekleşmesi Bekleniyor

2024 Yılında Perakende Alışverişlerin %20,1'inin İnternet Üzerinden Gerçekleşmesi Bekleniyor

Her geçen yıl daha az insan fiziksel mağazalardan alışveriş yapıyor. Oyunda bir adım önde olmak için şirketinizin çevrimiçi varlığını en üst düzeye çıkarması ve müşterilere çevrimiçi alışveriş için uygun bir yol sunması gerekiyor. Fiziksel mağazalara daha fazla para yatırmak yerine, bu bütçeyi bir çevrimiçi mağaza geliştirmeye ve pazarlamaya ayırmayı düşünün.

2027 Yılına Kadar Perakende Alışverişlerin %23'ünün İnternet Üzerinden Gerçekleşmesi Bekleniyor

Online alışveriş istatistikleri, dijital siparişlerdeki artışın sadece bir trend olmadığını gösteriyor. Toplam perakende satışların %22,6'sı 2027 yılında online olarak gerçekleştirileceği için online alışveriş kalıcı olacak. Modası geçmemek için online ürün satışını nasıl yapacağınızı bugünden düşünmeye başlayın.

E-Ticaret Satışlarının 2024 Yılında %8,8 Büyümesi Bekleniyor

Sadece perakende satışlar değil, tüm e-ticaret sektörü patlama yaşıyor. Bu yıl için öngörülen yaklaşık %9'luk büyümeyle birlikte, bu alana girmek için pek çok fırsat var. Çevrimiçi ödeme teknolojilerinin ön saflarında yer alarak ve gezinmesi ve göz atması kolay bir web sitesi oluşturarak işletmenizin rekabette öne çıkmasına yardımcı olun.

Küresel E-Ticaret Pazarının 2024 Yılında Toplam 6,3 Trilyon Dolar Olması Bekleniyor

Online ürün satışı, yerel tüketicilerle sınırlı olmadığınız anlamına gelir. Bu da size yeni demografik gruplar için neredeyse sınırsız bir potansiyel sunuyor ve istatistikler şirketlerin bundan faydalandığını gösteriyor. Küresel e-ticaret pazarının 2023'te 5,8 trilyon dolar olan değerinin bu yıl 6,3 trilyon dolar olması bekleniyor.

2027 Yılına Kadar E-Ticaret Pazarının Toplam 7,9 Trilyon Doların Üzerinde Olması Bekleniyor

Pazar yavaşlama belirtisi göstermediği için e-ticarette olmak için harika bir zaman. Uzmanlar, 2027 yılına kadar toplamda 7,9 trilyon doları aşacağını tahmin ediyor. Bu, henüz nispeten erkenken e-ticaret kervanına şimdi katılmanın ne kadar önemli olduğunu gösteriyor. Ne kadar erken katılırsanız, şirketiniz zaman içinde o kadar çok para kazanacaktır.

Amazon, E-Ticaret Satışlarının %37,6'sını Gerçekleştirerek Tüm E-Ticaret Şirketleri Arasında En Yüksek Pazar Payına Sahiptir

Amazon'un e-ticaret satışları, tüm satışların %37,8'ini oluşturduğu bir önceki yıla göre biraz azaldı. Bununla birlikte şirket hala liderliğini sürdürüyor. Diğer en büyük rakipler arasında satışların %6,4'ünü gerçekleştiren Walmart, satışların %3,6'sını gerçekleştiren Apple ve satışların %3'ünü gerçekleştiren eBay yer almaktadır.

Amazon, eBay ve AliExpress En Çok Ziyaret Edilen E-Ticaret Siteleri

Amazon ve eBay'in en çok e-ticaret satışı yapan iki site olduğu düşünüldüğünde, bu çok da şaşırtıcı olmamalı. Yine de her bir sitenin yıllık ziyaret sayısı hayret verici. Amazon'un ülkeye özel tüm alan adları da hesaba katıldığında, yılda 2,8 milyardan fazla görüntülenme alıyor. AliExpress 952 milyon ile ikinci sırada yer alırken, eBay 872 milyon ile üçüncü sırada yer alıyor.

Online Alışveriş Davranış İstatistikleri

İnternetten Alışveriş Yapanların %52'si Uluslararası Alışveriş Yaptığını Bildiriyor

Uluslararası gönderim kolaylığı ve online siparişlerin basitliği sayesinde, denizaşırı ülkelerden ürün seçmek online alışveriş yapanlar için büyük bir endişe kaynağı değildir. Küresel olarak, online tüketicilerin %52'si hem yerel hem de uluslararası web sitelerinden sipariş veriyor. Ek kargo seçenekleri sunarak tekliflerinizi uluslararası müşterilere göre uyarlamak, satışlarınızı artırmak için uygun bir yol olabilir.

Online Alışveriş Yapanların Sepetlerini Terk Etmelerinin En Yaygın Nedeni Kargo, Vergi ve Ücretler Gibi Ek Maliyetlerdir (%47)

İşletmenize e-ticaret eklemeyi planlıyorsanız, müşterileri çekmek yerine neyin caydıracağını bilmelisiniz. Online alışveriş yapanların neredeyse yarısı, ödeme sürecinde kargo ve vergiler gibi ekstra ücretlerin satın alma işlemlerini ilerletmelerini engelleyeceğini bildirdi. Diğer engelleyiciler arasında müşterilerin bir hesap oluşturması gerekliliği, yavaş teslimat süreleri, web sitesi gizlilik endişeleri ve uzun veya karmaşık bir ödeme süreci yer almaktadır.

Online Alışveriş Yapanların %25'i Site Kendilerinden Bir Hesap Oluşturmalarını İstediği İçin Alışveriş Sepetlerini Terk Ediyor

Online müşterilere web sitenizde bir hesap oluşturmak isteyip istemediklerini sorabilirsiniz, ancak bunu yapmalarını zorunlu tutmamalısınız. Çünkü bazıları online mağazanızdan ayrılabilir ve ihtiyaç duydukları şeyi başka bir yerde arayabilir. Misafir olarak ödeme yapmayı tercih ederler ve bir kullanıcı adı ve parola oluşturmak için zaman harcamak ve uğraşmak istemezler.

Online Alışveriş Yapanların %24'ü Kargo Çok Yavaş Olduğu İçin Online Alışverişten Vazgeçiyor

Bir müşteri internet üzerinden bir ürün sipariş ettiğinde, ürünü o saat veya o gün beklemeyebilir. Ancak birçoğu ürünü mümkün olan en kısa sürede almak ister. Siparişleri göndermeniz haftalar veya aylar sürüyorsa, muhtemelen web sitenizdeki online alışveriş oturumlarını terk edecek ve daha hızlı gönderim süreleri olan bir rakibe yöneleceklerdir. E-ticaret ve yavaş gönderim iyi bir kombinasyon değildir, bu nedenle gönderim süreçlerinizi düzene sokmanız ve müşterilerin siparişlerini alma süresini hızlandırmak için elinizden geleni yapmanız önemlidir.

Alışveriş Yapanların %34'ü Haftada En Az Bir Kez İnternetten Alışveriş Yapıyor

Birçok insan için internetten alışveriş yapmak güçlü bir alışkanlıktır. Alışveriş yapanların %34'ü haftada bir kez internetten bir şeyler satın alıyor. Şirketiniz, müşteri tabanınızı satın almaya ikna etmek için haftalık ürün güncellemeleri ve teklifler göndermek üzere e-posta pazarlamasını kullanarak bundan faydalanabilir.

Online Alışveriş Sepetini Terk Etme Oranı %70

Alışveriş sepetini terk etme oranı istatistiklerini inceleyen 48'den fazla çalışma bulunmaktadır ve hepsinin ortalaması %69,99'dur. Bu sayı yaklaşık 2014 yılından bu yana nispeten sabit kalmıştır ve bu süre zarfında birkaç puan dalgalanmıştır.

Müşterilerin %88'i En Kötü Alışveriş Deneyimi Olan Siteye Geri Dönmüyor

Alışveriş sepetini terk etmenin yanı sıra, müşteriler aynı siteyi tekrar ziyaret etmeme eğilimindedir. İyi bir kullanıcı deneyimi (UX) sağlamak önemlidir. Yapılan bir araştırmaya göre, kötü bir alışveriş deneyimi yaşayan müşterilerin %88'i, ürünü aramak ve satın almak için aynı siteye geri dönmüyor.

Online Alışveriş Demografisi

18-29 Yaş Arasındaki Tüketicilerin %84'ü Ayda En Az Bir Kez İnternetten Alışveriş Yapıyor

Çevrimiçi alışveriş istatistikleri yaş grubuna göre değişiklik göstermektedir. Genç tüketiciler arasında internetten alışveriş yapmak oldukça yaygındır. 18 ila 29 yaşları arasındaki tüketicilerin %84'ü en az ayda bir kez internetten alışveriş yapıyor ve %62'si haftada bir veya iki haftada bir sipariş veriyor. Bu tüketici grubunu hedefliyorsanız, en iyi ürünlerinizi en kısa sürede sergilemek için her zaman hazır olduğunuzdan emin olun.

60 Yaş Üzeri Tüketicilerin %37'si Ayda En Az Bir Kez İnternetten Alışveriş Yapıyor

Daha yaşlı tüketiciler de internetten alışveriş yapıyor. 60 yaşın üzerindekilerin %37'si en az ayda bir çevrimiçi sipariş veriyor ve %77'si çevrimiçi alışveriş yapmaktan memnun olduklarını bildiriyor. Müşteri tabanınızın her bir bölümüne odaklandığınızdan ve erişilebilirlik özellikleri sunduğunuzdan emin olun.